DOĞAKA 2014 Yılı ‘Sürdürülebilir Üretimin Geliştirilmesi ve Yenilikçilik’ ve ‘Bölge İçi Gelişmişlik Farklarının Azaltılması’ Mali Destek Programlarına ilişkin değerlendirme sonuçları 15/05/2014 tarihi itibariyle Ajansımız internet sitesinde kamuoyuna duyurulmuştur.
Söz konusu programlar kapsamında destek almaya hak kazanan başvuru sahiplerine sözleşme ve proje uygulama sürecine ilişkin olarak gerekli bildirimler yazılı ve sözlü olarak aynı zamanda da telefon, e-mail, faks gibi iletişim araçları vasıtasıyla; Ajansımız İzleme ve Değerlendirme Birimi tarafından yapılacaktır. Telefon, e-mail ve faks ile yapılan bildirimler resmi bildirim hükmündedir.
Söz konusu hibenin tahsis edilebilmesi için T.C. Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı ile Kurumunuz arasında bir sözleşme düzenlenecektir. Bu bağlamda, hibenin tahsis edileceği faaliyeti ve söz konusu faaliyet ile ilişkili giderlerin nitelik ve düzeyi gibi hususi noktaları detaylandırmak üzere tarafınızla temas kurulması söz konusu olabilecektir.
Yazılı bildirimi tebellüğ ettiğiniz andan itibaren 10(on) gün içerisinde; Ek’te listelenen evrakları tamamlayarak, 26 Mayıs - 06 Haziran 2014 tarihleri arasında sözleşme imzalamak üzere Hatay’da İzleme Değerlendirme Birimi’ne, Osmaniye ve Kahramanmaraş’ta Yatırım Destek Ofisleri’ne müracaat etmeniz gerekmektedir.
Kurumunuzun söz konusu destekten yararlanma hakkı, yukarıda bahsi geçen sözleşmenin taraflarca imzalanmasından sonra doğacaktır. Bu sebeple, yukarıda belirtilen süre içinde talep edilen bilgi ve belgelerle birlikte sözleşmeyi imzalamak üzere tarafımıza müracaat etmediğiniz takdirde, destek alma hakkınızdan feragat ettiğiniz varsayılacaktır.
Onur YILDIZ
Genel Sekreter V.
Sözleşme İçin Gerekli Olan Belgeler; DOĞAKA 2014 Yılı ‘Sürdürülebilir Üretimin Geliştirilmesi ve Yenilikçilik’ ve ‘Bölge İçi Gelişmişlik Farklarının Azaltılması’ Mali Destek Programlarına ilişkin aşağıda ekte gösterilen belgelere www.dogaka.gov.tr adresinden ulaşılabilir. Sözleşmenin imzalanması için aşağıda listelenen belgelerin https://uygulama.kays.kalkinma.gov.tr/ adresine kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapılıp yüklenmesi ve asıllarının Ajansa getirilmesi gerekmektedir. Belgeleri sisteme yüklenmeyen Yararlanıcılarla kesinlikle sözleşme imzalanmayacaktır.
1.
Mali Kimlik Formu Ek F-6 2.
Mali Kontrol Taahhütnamesi EK F-12 3. Başvuru sahibi (ve varsa ortakları) için sosyal sigorta primi ve vergi borcu ile ilgili yükümlülüklerini yerine getirdiklerini ve borcun bulunmadığını veya varsa borcunun yapılandırıldığına ilişkin sözleşme imzalama tarihinden önceki 15 (on beş) gün içerisinde alınmış belge, kayıt veya barkotlu internet çıktısı
4. Azami hibe tutarının %10'u tutarındaki teminat miktarı olan …..TL’nin, T.C. Vakıflar Bankasında bulunan TR790001 5001 5800 7298 4142 23 No'lu Ajansımız hesabına yatırıldığına dair banka dekontu ya da aynı teminat miktarı için herhangi bir bankadan alınmış teminat mektubu (Proje bitiş tarihinin 6 ay sonrasına kadar geçerli olan), (
Ek F-13,Teminat Mektubu Örneği) 5. Proje faaliyetlerinin gerçekleştirilebilmesi için gerekli tüm yasal izin ve ruhsatların alındığına dair belgeler (İnşaat Ruhsatı, Yapı kullanım, gerekli ise diğer izin ve ruhsatlar).
6. Proje konusunu ve faaliyetlerini kapsayan güncel tarihli ÇED gerekli değildir kararı yâda, ÇED olumlu kararı yâda, yapılacak faaliyetin ÇED yönetmeliğine tabi olmadığına dair ilgili kurumdan alınacak yazı,
7. Ajans tarafından sağlanacak destek tutarının %3'ü kadar ya da daha fazla bir meblağ için herhangi bir nedenle haklarında kesinleşmiş haciz işlemi bulunmadığına dair firmanın faaliyet gösterdiği il veya ilçe merkezindeki tüm yetkili icra dairelerinden alınmış belge,
8. Firmanın yetkili temsilcileri tarafından imzalanacak olan
‘Haciz Beyannamesi’, (ekinde imza sirküleri getirilecektir) Ek-4 9. Projenin uygulanacağı fiziki mekanın tasdikli güncel tapu kaydı veya noter tasdikli en az 3(üç) yıllık kira kontratı,
10. https://uygulama.kays.kalkinma.gov.tr/ adresinde bulunan revize edilmiş bütçenin çıktısı alınarak, her sayfasına kaşe-imza atılmış bir şekilde getirilmesi gerekmektedir.
11. Başvuru sahibinin çalışan personel sayısını gösteren Sözleşme imzalama tarihinden önceki 15 gün içerisinde Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan alınmış onaylı belge veya barkotlu internet çıktısı
12. Başvuru aşamasında sunulmamış ise işletmenin mevcut kapasite ve yıllık kapasite kullanım oranını gösterir resmi kurumlardan alınmış onaylı belgenin ( Kapasite Raporu’nun ) sözleşme imzalanmasına müteakip 2 hafta içerisinde getirilmesi gerekmektedir.
13. Sözleşmenin bir nüshası için, sözleşmeden doğan Damga Vergisi miktarı olan …..TL (Toplam Bütçe Tutarı X 9,48/1000) tutarındaki verginin ödendiğine dair Vergi Dairesi Makbuzu.
14. Firmanın varsa mevcut: Yatırım harcamaları için teşvik belgesi; İŞKUR, KOSGEB, TKDK(Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu), İL GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ, TUBİTAK vb. Kurumlardan sağlanan desteklerle ilgili belge ve dokümanlar,
15. Sözleşme imzalamaya hak kazanan Başvuru sahibinin Ajansımıza sunmuş olduğu ve revize olmuş proje bütçesinde yer alan her bir araç-makine-ekipman için ayrıntılı teknik özellikleri belirtilen teknik şartname getirilmesi gerekmektedir.(Proje kapsamında yapılacak olan satın alımlarda bu teknik şartnameler dikkate alınacaktır.)
16. Firmanın mevcut makine ekipman kaydını gösterir güncel tarihli mali-maddi ve maddi olmayan duran varlıkların listeleri ve ayrılan amortisman listelerini gösteren YMM veya SMM onaylı ayrıntılı mizan
Belgeler, noter veya belgeyi düzenleyen yetkili kurum/kuruluş tarafından tasdik edilebileceği gibi, aslı Ajans’a ibraz edilmek şartıyla “Aslı Görülmüştür” şerhi düşülerek Ajans tarafından da tasdik edilebilecektir.
İrtibat Kişileri |
Hatay |
Menal ZÜBARİOĞLU- M. E. Kasım ÇAKIR- M. Turgut YILMAZ |
Kahramanmaraş |
Fatma ŞERBETÇİ |
Osmaniye |
Ercan ÖZDEMİR |
Hatay Adres Yavuz Sultan Selim Cad. 1. Tabakhane Sokak No: 20
Kahramanmaraş Adres Yenişehir Mahallesi Trabzon Cad. Kahramanmaraş İl Müftülüğü Binası Kat:2
Osmaniye Adres Osmaniye Yatırım Destek Ofisi, Osmaniye Sanayi ve Ticaret Odası 3. Kat7